Dag allemaal,
Vandaag, tijdens het bezoek aan mijn moeder in het verpleeghuis irriteerde ik me wederom mateloos aan de manier waarop de verzorging vaak praat over de bewoners. Ik zat vanochtend een legpuzzel te doen met mijn moeder en toen werd er doodleuk gezegd dat ik de volgende keer weer dezelfde kon doen omdat ze het toch niet meer zou weten. Of ze vertellen me gewoon dingen over mijn moeder en haar doen en laten, terwijl ze naast me zit. Ze mag dan dement zijn, ik vind het respectloos. Ik bespreek zulke dingen liever alleen zonder mijn moeder erbij. Ik weet zeker dat ze toch voelt dat er over haar gepraat wordt en ze kan geen weerwoord geven. Ik heb mijn irritatie al aangekaart bij de zorgmanager, maar het lijkt alsof iedereen van de verzorging op dezelfde manier omgaat met de demente bewoners. Mijn moeder wordt zeer liefdevol verzorgd en ze krijgt inderdaad een heleboel niet meer mee van wat er gezegd wordt, maar toch. Ben ik nu een zeurpiet en moet ik me niet zo ergeren en blij zijn dat ze het goed heeft? Kortom, niet op alle slakken zout leggen?
Hartelijke groet,
Pien