<Geniet maar samen met je moeder van de mooie a.s feestdagen hoor>
Dat gaan we zeker doen, binnenkort tuig ik de kerstboom voor haar weer op, afgelopen zondag waren we in het dagbesteding annex kleinschalige wooncentrum ( slechts 25 klanten ) de Oude Pastorie in Huizen , waar ze twee keer per week heen gaat , voor een zangbijeenkomst met kerstliederen waar ze zichtbaar van genoot.
Mijn oudste broer is deze dagen ook bij ons huis en ik hem gevraagd om ook meer mee te gaan helpen voor zijn moeder, maar zien of dit ook echt gebeurd.
Mijn andere broer en zijn familie, daar zijn we uitgenodigd bij eerste kerstdag, verder verwacht ik eigenlijk niets meer van hem qua zorg voor mijn moeder , dat heb ik van me afgegooid , negatieve energie om me daar nog druk over te gaan maken.
Ik kreeg vandaag een brief van het Zorgkantoor , met daarbij de de positieve beschikking voor de zorg thuis en het budget daarvoor beschikbaar, ik zie zelf dat die verhoogd is met 3,63 % in 2019, het totaalbedrag voor volgend budget jaar is ook toegekend aan mijn moeder
Al met al positieve ontwikkelingen, maar het draait erom dat mijn moeder het nog naar haar zin heeft thuis en dat ik het kan volhouden, maar daar heb ik nu budget voor vrijgemaakt om professionele hulptroepen in te roepen.
Op mijn netvlies staat nog steeds de schrijnende situatie van mijn vader in het verpleegtehuis, ondervoed, uitgedroogd, heup gebroken ( dubbele breuk ) uiteindelijk in een rolstoel beland en een half jaar plat in bed gelegen voordat hij overleed ( hij had ook de ziekte van Alzheimer ! ), dit alles met een matige zorg met te weinig personeel, die bezig zijn rapportjes op te maken en te weinig met de handen aan het bed ( er waren ook hele lieve verpleegkundigen bij ! ).
Nee , in Nederland kan je beter een draaideur crimineel zijn dan krijg je een betere verzorging.