logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

OPROEP: Nederlandse Filmacademie research naar dementie

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

OPROEP: Nederlandse Filmacademie research naar dementie

Berichtdoor jessevandenbroek, 10 Februari 2020

Beste lezers,

Mijn naam is Jesse van den Broek en ik ben tweedejaars productie-student aan de Nederlandse Filmacademie in Amsterdam. Momenteel zijn wij bezig met research doen voor een tweedejaars oefening. Uiteindelijk zal er door onze crew een korte documentaire van 10 minuten gemaakt worden die enkel vertoond wordt aan leraren en medestudenten binnen de academie.

Tijdens de ontwikkeling van het project heeft onze regisseur dagboeken gevonden van zijn opa. De dagboeken omschrijven hoe zijn opa de mantelzorg van zijn vrouw heeft ervaren. De teksten hebben ons ontroerd en hebben een gesprek geopend hoe Alzheimer en dementie in iedere familie kan kruipen.

Mantelzorg is een mooi, liefdevol maar soms ook eenzame gebeurtenis in vele families. Wij vinden het belangrijk dat hierover gesproken wordt. Het is mooi dat er organisaties en forums bestaan die mensen in deze levensperiode bij elkaar brengen.

Op dit moment zouden wij heel graag met mensen in contact komen die mantelzorg verlenen aan een familielid/naaste in regio Amsterdam. Dit contact zal niet met camera- of geluidsapparatuur opgenomen worden en is enkel bedoeld voor onze research-fase.

Vindt u het ook belangrijk om over dementie en mantelzorg te praten, dan kunt u ons via onderstaande contactgegevens benaderen (via het forum, mail, telefonisch of een keer op de koffie).

Ik hoop graag zo snel mogelijk van u te horen. Reageren kan tot zondag 1 maart 2020.

Contactgegevens:
Jesse van den Broek
Productie-student Nederlandse Filmacademie
info@jessevandenbroek.nl
+31 6 40 97 33 78
jessevandenbroek

Geboortejaar:
1993
Geslacht:
Man

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger), 11 Februari 2020

Jesse,

Wat een mooi iniatief, heel veel succes!

Hartelijke groet,
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Geslacht:
Vrouw