Blog casemanager Tiertsje - Een oneerbaar voorstel

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Blog casemanager Tiertsje - Een oneerbaar voorstel

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 31 Oktober 2013

Lees de nieuwste blog van casemanager Tiertsje. Een oneerbaar voorstel.
"Mijn mond viel bijna open van verbazing, en ik zag de ogen van meneer vochtig worden..."

Lees hier de blog: http://www.alzheimer-nederland.nl/actue ... rstel.aspx

Wilt u een reactie achterlaten? Dan kan dat hieronder!
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Moeder van 2 kinderen » 31 Oktober 2013

Hallo Tiertsje,

Kan me de gevoelens van die meneer zo goed voorstellen, wat heftig.
Voor jou als casemanager is het minstens net zo heftig.
Dit soort zinnen hoor je liever maar niet te vaak dat doet zo'n pijn en verdriet.

groet Christina
Moeder van 2 kinderen

Berichtdoor Alie1 » 31 Oktober 2013

Tiertsje, toch gebeurt het in de praktijk soms. Wel moet men dan goed kunnen rekenen: als je, als gescheidene (van tafel en bed.), meer inkomen krijgt heb je kans dat een of andere subsidie komt te vervallen.Zo is mij dat eens uitgelegd. Maar het idee alleen al stuit me tegen de borst. Betrokkenen zijn vaak jaren getrouwd en het apart leven is al zwaar genoeg. Ben het dus met je eens: een oneerbaar voorstel!

Groet,
Alie.
Alie1

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 02 November 2013

Ik wil toch een ander licht op dit delicaat onderwerp laten schijnen.
Het is toch correct dat de ouderenconsulent alle mogelijkheden bespreekt.
Dat de mannelijke partner er emotioneel door getroffen wordt, snap ik ook wel.
Als ik in deze situatie zou komen te verkeren en het idee werd mij niet aan de hand gedaan, zou ik daar achteraf kwaad over worden.
Ik wil zelf bepalen waar ik voor kies.
Leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor Leo (vrijwilliger) » 02 November 2013

Nog een beetje door denkend, vraag ik mij af of die mogelijkheid van scheiding van tafel en bed wel te realiseren is, moeten daar de beide partners niet voor tekenen?

Wij zijn j.l. september inmiddels ook 53 jaar getrouwd dus wij verkeren in dezelfde leeftijdsgroep als eerder genoemde mijnheer.
Ik wil alleen er op wijzen dat emoties, zeker in deze situatie alleszins begrijpelijk zijn, maar laten wij in deze, ook proberen om e.e.a. goed te begeleiden.
leo
Leo (vrijwilliger)

Geslacht:
Man

Berichtdoor jannieka » 03 November 2013

Als er een onmogelijke financiele situatie uit de berekening zou zijn gekomen en de meneer in zijn wanhoop had uitgebracht: 'maar hoe moet dat dan?"......dan zou het opperen van een mogelijkheid die de financiele situatie zou oplossen, een idee zijn. Gewoon een zakelijk voorstel.

Hier was daar helemaal geen sprake van en de inbreng van een mogelijke scheiding van tafel en bed een ongevraagd advies. Zoals we wel weten, zijn ongevraagde adviezen niet welkom. Dit advies was zelfs ongepast, gezien de reactie van de meneer.

Jammer, want het verstoorde onnodig het overleg en de gemoedsrust van de meneer.

vriendelijke groeten, Jannieka
jannieka

Berichtdoor MichelAlm » 11 December 2013

Voor sommige mensen zou dit natuurlijk een mogelijkheid kunnen zijn maar persoonlijk ben ik ontzettend verbaasd dat dit soort 'wettelijke' voorstellen er zijn vanwege de economische voordelen? Dat de meneer in kwestie die info doorspeelt is begrijpelijk en men moet ook wel kunnen inzien dat dat er nu eenmaal is en zoals gezegd, een mogelijke optie kan zijn voor sommigen. We leven nu eenmaal in een wereld waar het fundament op de financiele wereld is gelegd en steunt en dat heeft dergelijke verantwoordelijkheden die in mijn opzicht niet wegen aan de menselijke kanten van het bestaan, helaas. Zorgen voor moet helaas gepaard gaan met een financieel plaatje, het verderf der mensheid!
Goed om te weten dat diegenen (vrijwilligers, matelzorgers etc.) de moed durven opbrengen om 'de mens' te helpen en niet 'die' middelen. Word vervolgd(?)

Groetjes
Michel
MichelAlm