Blog mantelzorger Menno: Alzheimer, in gedicht vorm..

Reageer hier op nieuws, artikelen en blogs

Blog mantelzorger Menno: Alzheimer, in gedicht vorm..

Berichtdoor Rob (Alzheimer Nederland) » 31 December 2013

Dag allen,

Ter afsluiting van 2013 heeft blogger Menno een prachtig gedicht vertaald. Leest het gedicht hier: http://www.alzheimer-nederland.nl/actue ... -vorm.aspx

Laat vooral uw reactie achter!
Rob (Alzheimer Nederland)
Site Admin

Geboortejaar:
1981
Geslacht:
Man

Berichtdoor Socio (vrijwilliger) » 31 December 2013

Dag allen,

Ik ben vandaag voor het eerst op het forum. Ik ben Socio.

Groet aan iedereen.

Menno, wat een geweldig gedicht. Zegt eigenlijk alles over hoe we mogen omgaan met mensen die helaas dementie hebben. Als iedereen die, op welke manier dan ook, contact heeft met mensen met dementie, zich zo gedraagt als verzocht wordt, zijn we al een eind.

Dit gedicht is een geweldige start voor 2014 (en daarna). Namelijk, hoe gaan we om met mensen met dementie.

Fijne jaarwisseling !

Groet,

Socio
Socio (vrijwilliger)

Berichtdoor Menno » 31 December 2013

Welkom klinkt zo dubbel hier Socio want als je hier komt ben je meestal in aanraking met de ziekte en dat is nooit feest. Dank je voor je mooie woorden! Een mooi 2014 voor allemaal gewenst!

Menno
Menno

Berichtdoor Polly » 31 December 2013

Hallo Menno
Prachtig ! Het gedicht !

Ik ga het opsturen naar familie, vrienden , buren ect.
Misschien meer begrip voor onze geliefden met deze vreselijke ziekte !
Dank !

Een prettige jaarwisseling, Polly
Polly

Geboortejaar:
1953
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor troytje » 31 December 2013

Dag Menno, dank voor de vertaling, het is een prachtig gedicht, zo raak, een cadeautje. Ik heb hem net voorgelezen aan mijn partner die aan Alzheimer lijdt,het gedicht verwoordt precies wat er in haar omgaat en waar ze vaak geen woorden meer voor kan vinden.Ik stuur hem op aan vrienden van wie ik weet dat ze er ook door geroerd worden. Gelukkig Nieuw jaar. Troytje
troytje

Berichtdoor Menno » 02 Januari 2014

Dank jullie wel Polly en Troytje, het is bijzonder te lezen dat mensen er wat aan hebben. Ik ook maar dan meer voor mijzelf tegenwoordig.

Allemaal de allerbeste wensen voor het komende jaar!

Menno
Menno

Berichtdoor onderzoeker30 (vrijwilliger) » 03 Januari 2014

Dag Menno,

Het is een prachtig gedicht en geschreven vanuit de beleving van de patiënt, wat je weer even met de neus op de feiten drukt: hoe erg moet het wel niet zijn voor hen. De laatste tijd maak ik mijn familielid mee die binnen zeer korte tijd van een flink en zelfbewuste persoon verworden is tot een angstig en zeer verdrietig hoopje mens. "Hou van mij", dat is dan het enige wat je eigenlijk zou moeten doen om iemand bij te staan.

De beste wensen voor 2014 en troost en verlichting voor eenieder die met Alzheimer te maken heeft.
onderzoeker30 (vrijwilliger)

Berichtdoor Menno » 03 Januari 2014

Dank je wel.. Het hou van mij principe is wat ik uiteindelijk ook alleen nog maar doe bij mijn moeder. Ik merk dat het haar op basaal niveau het meeste doet.

Menno
Menno

Berichtdoor annemarievanalem » 10 Januari 2014

Hallo Menno,
Geweldig, wat een mooi gedicht.
Ik zorg sinds anderhalf jaar, samen met 2 nichtjes, voor onze tante.
Begin dit jaar ben ik begonnen met een blog over mijn tante op mijn website.
Ik wil iedere keer wanneer ik bij haar ben, foto's van haar maken, van de gewone dagelijkse dingen. De dingen die haar bezighouden.
Het gedicht van jou, Menno heeft me geraakt en als je het goed vindt, wil ik het graag gebruiken als aanhef van mijn blog op mijn website.
www.annemarievanalem.nl onder tante Diny.
Vriendelijke groeten, Anne-Marie
annemarievanalem

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Menno » 11 Januari 2014

Hoi Anne-Marie, wat mooi dat je voor je tante kunt en wilt zorgen! Het bloggen er over is mooi voor jezelf maar ook voor anderen die er over lezen en er mee te maken hebben.

Vind het een eer als je het gedicht gebruikt.

Groet Menno
Menno