Heel vaak telefoneren

Voor vragen, tips, advies en ervaringen over het omgaan met dementie

Heel vaak telefoneren

Berichtdoor Jhers » 16 Januari 2019

Mijn schoonmoeder woont in een aanleunwoning en heeft Alzheimer.
De dagen dat ze niet naar de opvang is worden wij ontzettend vaak gebeld. Soms is het nodig om telefoon uit te trekken als wij bezoek hebben. Ook op het antwoordapparaat spreekt ze vaak in soms om de 4 min ze weet niet dat ze juist gebeld heeft. Nu heb ik briefje gemaakt wanneer ze mag bellen dit valt niet in goede aarde zodat iedereen toch wat rust krijgt.Ze wordt elke dag gebeld door een van ons.
Als er " iets" is mag ze natuurlijk altijd bellen.maar ze wil gewoon een stem horen ook als ze juist bezoek heeft gehad.
Heeft iemand een tip hoe wij dit kunnen oplossen al vaker met casemanager besproken maar helaas geen oplossing hiervoor.
Jhers

Geboortejaar:
1962
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor josha » 17 Januari 2019

Dag Jhers

Misschien helpt een bandje met jullie`s stemmen er op maar ik ben bang dat ze niet weet hoe deze af te spelen.. .. je kunt de stekker eruit doen maar tja dan wordt ze vermoedelijk steeds wanhopiger en dat wil je toch ook niet.

De enige troost wat ik kan bedenken is dat het vanzelf ophoudt omdat als de dementie verder gaat, ze niet meer weet HOE ze moet bellen... En ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je het ineens gaat missen... ik wou dat mijn moeder nog KON bellen!

Bedenk dat zij het veel moeilijker heeft dan jullie, steeds de drang te voelen om te moeten bellen, haar hele wereld stort in, alle zekerheden vallen weg en ja dan is het logisch dat ze houvast zoekt. Bekijk het eens van deze kant, al weet ik dat het vreselijk irritant is dat ze steeds belt maar het accepteren lijkt me rustiger voor beide partijen.Probeer er mee om te gaan op jullie`s manier.

Echt het stopt vanzelf omdat ze de handelingen niet meer weet.

Sterkte!
Josha
josha

Geboortejaar:
1946
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
(Schoon)ouder heeft dementie

Berichtdoor Wijsneus » 06 Juni 2019

Ook mijn moeder belt sinds een week nu gemiddeld 20x op een dag waar mijn vader is (in 2016 overleden!). We hebben al van alles op de telefoon geplakt, zijn rouwkaart boven de telefoon gehangen, maar niets helpt. 's Nachts om 01.00 uur, 's morgens om 05.00 uur, het gaat maar door. Weet iemand een oplossing??
Wijsneus