Ik maak me zorgen...

Voor mensen die zich zorgen maken over zichzelf of over anderen

Ik maak me zorgen...

Berichtdoor Brie » 12 Oktober 2019

Mijn moeder (72) is een hele vlotte en moderne vrouw. Jong van geest en staat gelukkig samen met mijn vader nog volop in het leven.

Toch zijn er kleine dingetjes die niet kloppen...en het zit me niet lekker.

Om een voorbeeld te geven: een paar maanden geleden heb ik een slowcooker gekocht. Samen met moeders diverse recepten uitgewisseld en uiteraard heerlijk ermee gekookt. (Ze is gek op koken)

Nu vertelde ik terloops dat ik draadjesvlees ging maken met de slowcooker, waarop ze zei: Oh heb je ook een Slowcooker goh dat wist ik niet.. nou lekker hoor, daar kun je heerlijk mee koken.

Op de keukentafel had ik een netje met chocolademuntjes liggen. (Sinterklaas is weer in aantocht natuurlijk) Ik vertelde dat ik ze (als grap) in de schoen van onze 20 jarige zoon ga doen... Maar ze had geen idee wat dat was...ze herkende het niet als zijnde een sinterklaastraktatie.

Ik ging er bij bovenstaande voorbeelden niet verder op in en deed alsof mijn neus bloedde, maar ik vind dit toch raar...

Zou het gewoon vergeetachtigheid kunnen zijn... nogmaals ze is een sterke tante die zich niet van de wijs laat brengen. Mocht er iets niet kloppen dan zal ze dat nooit laten merken en alles zoveel mogelijk verbloemen.

Niemand kan natuurlijk een antwoord geven, maar door het hier neer te zetten lucht het me toch een beetje op...
Brie

Berichtdoor Margaret » 14 Oktober 2019

Hoi Brie,

Welkom op ons forum. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar ook dat je je afvraagt of het niet 'normale ouderdom' kan zijn of iets anders. Heb je er al met je vader over gehad? Meestal heeft een partner het het eerste door.

Alzheimer Nederland heeft trouwens een geheugentest die je in naam van een ander kan invullen, misschien geeft dat een indicatie of je je terecht zorgen maakt:
https://www.alzheimer-nederland.nl/geheugentest
Margaret

Geslacht:
Vrouw