logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

Alzheimer Café Amstelveen en tips Corona

Wat kun je doen? Deel tips en ervaringen en stel vragen aan anderen.

Re: Alzheimer Café Amstelveen en tips Corona

Berichtdoor jamerongen, 26 Maart 2020

Hier meldt zich Job. Graag bereid tot het beantwoorden van uw vragen en op afstand naar uw verhalen en ervaringen te luisteren.
jamerongen

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger

Berichtdoor Waal, 26 Maart 2020

Beste allen, we hadden helaas een storing bij dementie.nl waardoor niemand kon inloggen of registreren. Dit is zojuist verholpen. Als u dit leest kunt u weer registreren en inloggen. Ons AC team zit klaar voor uw vragen. Hartelijke groet, Jacqueline de Waal
Waal

Geboortejaar:
1965
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor hbrink@mantelzorgenmeer.nl, 26 Maart 2020

Hier Hanneke ten Brinke, van Mantelzorg&Meer, ook klaar om evt vragen te beantwoorden.
hbrink@mantelzorgenmeer.nl

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw

Berichtdoor Jeantien B., 26 Maart 2020

We zijn ook erg benieuwd hoe het met u gaat. En of u hulp nodig heeft. Of, als u al hulp heeft, u tips heeft voor mensen die nog hulp zoeken.
Jeantien B.

Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

U kunt veilig een reactie, vraag of opmerking plaatsen. Net zo veilig en vertrouwd als u dat van ons in De Luwte gewend bent.
jamerongen

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:

Ik krijg op dit moment veel vragen over het weken in het verpleeghuis. Wat wordt er gedaan om de veiligheid van de bewoners met dementie te bewaken/bevorderen? Heeft u wellicht ook een vraag of een opmerking in die richting?
jamerongen

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:

Door alle richtlijnen rond het Coronavirus zijn de dagbestedingen dicht, krijg je geen bezoek meer en kan je er moeilijk op uit gaan. Dat is toch een enorme verandering voor jullie. Hoe gaan jullie hier mee om????

Hanneke ten Brinke, Mantelzorg&Meer

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw

Beste mevrouw Ten Brinke, wat kan u op dit moment doen voor overbelaste mantelzorgers?
jamerongen

Geboortejaar:
1964
Geslacht:
Man
Raakvlak met dementie:

Berichtdoor Sandero3, 26 Maart 2020

Hallo, hier is Marion, als casemanager dementie hoor ik veel onzekerheid in de wijk, wanneer u vragen heeft over de beschermingsmaatregelen van de hulpverleners die aan huis komen, dan kan ik u daarmee helpen en kunnen we er met elkaar voor zorgen dat er voldoende aandacht wordt besteedt aan uw familie, op een juiste en verantwoordelijke wijze.
Sandero3

Geboortejaar:
1960
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:

jamerongen schreef:
> Beste mevrouw Ten Brinke, wat kan u op dit moment doen voor overbelaste
> mantelzorgers?

Wat ik in de huidige situatie doe is telefonisch contact opnemen( direct contact mag helaas niet) en informeren hoe het gaat. Ik merk in de gesprekken dat mensen het al heel fijn vinden hun verhaal te delen, met iemand die onafhankelijk is, maar interesse heeft en verstand van de situatie. Samen zoeken naar oplossingen die nog wel mogelijk zijn. Samen weet je meer dan alleen. Dus neem gerust contact op.

Geboortejaar:
1958
Geslacht:
Vrouw