logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

VERZOEK: interview over mantelzorgondersteuning

In dit onderwerp kunnen studenten en anderen die deelnemers zoeken voor een onderzoek hun oproepen plaatsen.

VERZOEK: interview over mantelzorgondersteuning

Berichtdoor Shaney Doornkamp, 14 Mei 2020

Lieve mensen op het forum,

Ik hoop allereerst dat jullie het goed maken ongeacht deze tijden!

Mijn naam is Shaney, student aan de Hogeschool van Amsterdam en voor mijn afstudeeropdracht bij het Alzheimercentrum voer ik een onderzoek naar stappen om de mantelzorgondersteuning bij Lewy Body dementie te verbeteren. Het lijkt zo te zijn dat er nog verbeteringen kunnen plaatsvinden in de ondersteuning van het mantelzorgproces vanuit het Alzheimercentrum. Wij streven ernaar om de informatievoorziening wat betreft het omgaan met Lewy body en de zorg te vergemakkelijken.

Hiervoor zou ik graag interviews willen afnemen met een (ex-)mantelzorger van een Lewy body dementiepatiënt (via de telefoon, video-bellen of via de mail; maximaal 30 minuten). Voor het onderzoek zou het echter ook waardevol zijn om het perspectief van mantelzorgers mee te kunnen nemen van wie hun geliefde een andere vorm van dementie heeft/had. Ik kan mij goed voorstellen dat dit gevoelig kan liggen en ontzettend lastig kan zijn gegeven de huidige situatie met de sluiting van de dagbesteding. Het zou voor dit onderzoek heel belangrijk zijn om nog een perspectief op de verleende ondersteuning te krijgen om zo stappen te maken dit te verbeteren. Alle verkregen informatie uit de interviews rondom (algemene) verbetering van mantelzorgondersteuning zal ik meenemen in het rapport voor het Alzheimercentrum.

Ik hoop dat er iemand is die hier interesse in heeft. Mocht dat zijn, dan kunt u mij bereiken op shaney.doornkamp@hva.nl of via de telefoon 0651237763.

Ik wens u nog een fijne tijd verder!

Met vriendelijke groet,
Shaney Doornkamp
Shaney Doornkamp

Geboortejaar:
1997
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Niet (direct) betrokken

Berichtdoor Ellis, 18 Mei 2020

Goed dat je hier onderzoek naar doet, Shaney.
Het is erg belangrijk dat er goede ondersteuning en informatievoorziening is.

Veel succes!

Groeten, Ellis
Ellis

Geboortejaar:
1996
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Zorgprofessional / vrijwilliger