logo dementie.nl/forum
platform van Alzheimer Nederland

mijn man van 63 jaar heeft PCA

mijn man van 63 jaar heeft PCA

Berichtdoor angelab, 30 Juni 2020

Hoi aan iedereen die dit leest, wij hebben onlangs te horen gekregen van een zoektocht van bijna 3 jaar dat mijn man PCA heeft.
Graag wil ik hulp hierin .
Zijn er lotgenoten praatgroepen? Hoe verloopt het ziektebeeld? Hoe gaan partners hiermee om?
Ik kan wel wat hulp gebruiken want die zoektocht heeft vooral voor mij heel wat stress en onbegrip opgeleverd.
Wij hebben ook nog 2 inwonende pubers wat het er niet gemakkelijker op maakt.
Graag tips
GR Angela
angelab

Geboortejaar:
1965
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
Partner heeft dementie

Berichtdoor Janneke85, 01 Juli 2020

hoi Angela, wat een verdrietige diagnose.

Misschien heb je het al gevonden, maar op onze website vind je algemene info over PCA: https://www.alzheimer-nederland.nl/deme ... le-atrofie

Ook hebben we een ervaringsverhaal geplaatst van Margreet en Edward: https://dementie.nl/toen-mijn-man-pca-k ... ng-genomen

Veel sterkte gewenst en ik hoop dat er iemand reageert, waarmee je ervaringen kunt uitwisselen. Je mag sowieso ook altijd de alzheimertelefoon bellen voor een luisterend oor: 0800 - 5088. Deze is bedoeld voor naasten van mensen met alle vormen van dementie.
Janneke85

Geboortejaar:
1985
Geslacht:
Vrouw
Raakvlak met dementie:
In het verleden betrokken

Berichtdoor Margaret, 02 Juli 2020

Hoi Angela,

Zover ik weet zijn er geen praatgroepen specifiek voor deze aandoening, maar bij alzheimer cafés zijn jullie wel welkom. Die zijn niet alleen voor mensen met de ziekte van alzheimer, maar voor alle vormen van dementie.

Op het forum zijn wel meerdere ervaringen met PCA / syndroom van Benson / syndroom van Bálint geplaatst. Ik weet niet of deze mensen nog actief zijn. Je zou ze ook zelf een privébericht kunnen sturen.

Via deze link vind je alle onderwerpen:
viewforum.php?f=20327

Als je op een naam van de schrijver klikt, zie je daarna links in het scherm 'privébericht versturen' staan.

Veel sterkte.
Margaret

Geslacht:
Vrouw